RCA

share this!

RCA


ALLIANZ TIRIAC

Cum contactezi Allianz Tiriac ?

Pentru a anunta producerea unei daune, indiferent daca aceasta s-a produs in tara sau in strainatate, poti alege:

a) Sa apelezi Centrul de Daune – de luni pana vineri, intre orele 8:00 si 20:00 Tel: 021.20.19.180 (1) (apelabil din reteaua Romtelecom) sau 021.20.19.18 (apelabil din reteaua Orange)

b) Sa notifici prin fax la numarul 021.300.51.44 (45)

c) Sa te adresezi direct punctelor de constatare a daunelor Allianz-Tiriac.

Descarca documente
Puncte de constatare Allianz Tiriac
Formularul de avizare a daunei cu acte de la Politie
Formularul de avizare a daunei fara acte de la Politie
Cererea de despagubire Allianz Tiriac
Ghid CONSTAT AMIABIL
Formular CONSTAT AMIABIL (ANEXA 1)
Legea 136 din 1995 cu privire la asigurarea RCA


ASTRA ASIGURARI

Call Center Daune

0800.0800.88

Linie informativa clienti/prospecti Astra cu privire la stadiu dosare de dauna, plati dosare de dauna, informatii generale produse, preturi orientative, locatii si puncte de lucru Astra.

Observatii:

Pentru asiguratii CASCO cu pagube cu valoare sub 1.000 EUR, echiv. RON, se pot face constatari direct la urmatoarele service-uri (in conditiile efectuarii reparatiei in aceste service-uri):

Luni – Vineri, interval orar: 08.00-16:00, AUTOMECANICA U1, str. Zamfir Arbore, nr 5, sect. 2, telefon: 021.240.47.53

Luni – Vineri, interval orar: 08.00-16:00, AUTOMECANICA U4, sos. Giurgiului, nr 178, sect. 4, telefon: 021.450.35.16

Luni – Vineri, interval orar: 08.00-16:00, SUPER TRAFIC, calea Serban Voda, nr. 188 (in spatele liceului Sincai), telefon: 021.337.40.41

Descarca documente
Puncte de constatare Astra
Unitati service cu puncte de constatare Astra
Formular avizare daune
Pliant Constat amiabil
Anexa 1 Constat amiabil
Legea 136 din 1995 cu privire la asigurarea RCA


UNIQA ASIGURARI

In cazul producerii unui eveniment imprevizibil si neplacut va rugam sa contactati sucursalele UNIQA Asigurari in vederea constatarii daunei si deschiderea dosarului de dauna.
Angajatii nostri sunt gata sa va ofere asistenta si servicii potrivite intr-un mod profesionist.
 
RCA
Incepand cu 6 iulie 2009, constatarile RCA se vor face zilnic la Service Auto Cobalcescu din str. Splaiul Unirii nr. 311, intre 08.00 – 16.00. Informatii suplimentare la telefon : 021-3275448; 021-3086385; 021-3086389.
! ORICE FEL DE ACTE CARE TREBUIESC ADUSE ULTERIOR LA DOSAR SE DEPUN IN B-DUL UNIRII, NR 59 Tel: 021.327.54.48/ 021.308.63.89/ 021.308.63.85, Fax: 021.327.54.46

CASCO
In cazul producerii unui eveniment rutier imprevizibil si neplacut, dupa obtinerea actelor oficiale din partea Politei, trebuie sa va adresati Centrului de Constatare Daune din cadrul Sucursalei Bucuresti pentru avizarea daunei :

  • direct la sediul Sucursalei Bucuresti din bd. Unirii, nr.59;
  • la numerele de telefon : 0758.063.830; 0758.063.831; 0758.063.832; 0758.063.833; 0758.063.834; 021-3275448;
  • la e-mail: avizaridaunebucuresti@uniqa.ro
  •  
    *ORICE FEL DE ACTE CARE TREBUIESC ADUSE ULTERIOR LA DOSAR SE DEPUN IN B-DUL UNIRII, NR 59 Tel: 021.327.54.48

    Descarca documente
    Personal contact daune
    Pliant Constat amiabil
    Anexa 1 Constat amiabil
    Legea 136 din 1995 cu privire la asigurarea RCA


    ARDAF

    ARDAF Asistenta: +4021 405 54 66

    ARDAF acorda cu operativitate asistenta clientilor sai punandu-le la dispozitie 24 de ore din 24, 7 zile din 7, serviciul ARDAF ASISTENTA

    Va rugam sa contactati unitatile service numai dupa efectuarea constatarii.

    Pentru Bucuresti, constatarea daunelor si instrumentarea acestora se realizeaza la Centrele de daune ARDAF, situate la urmatoarele adrese:

    Constatare Daune

  • Bucuresti, Str. Spataru Preda, nr. 5-7, Sector 5; Tel : 021 3152027, 0742 378 003, Fax: 021 3152028;Program constatari: Luni- Vineri – orele 8:30-16:00;
  • Constatare Daune exclusiv pentru elemente vitrate ( parbrize, lunete, geamuri laterale )

    Centrele de parbrize Pilkington cu adresele in :

  • Bucuresti, Str. Constantin Istrati, Nr. 41-45, Sector 5 ; Tel: 021.337.22.33; Program : Luni – Vineri orele 08.30 – 17.30.
  • Bucuresti, Str. Albac, Nr. 21 B, Sect. 1; Tel : 021.230.22.33; Program: Luni – Vineri orele 08:30-17:30.
  • Depunerea actelor de reparatie

  • Bucuresti, Calea Plevnei, Nr.53, sector 1; Tel. 021 3115721; Fax: 021 3115722; Program Luni-Vineri orele 08:30-16:00.
  • Va rugam sa contactati unitatile service numai dupa efectuarea constatarii. Pentru celelalte localitati din tara, va rugam sa luati legatura cu cea mai apropiata sucursala/ agentie din Reteaua ARDAF.

    Descarca documente
    Ghid CONSTAT AMIABIL
    Formular CONSTAT AMIABIL (ANEXA 1)
    Legea 136 din 1995 cu privire la asigurarea RCA


    ASIROM

    CALL CENTER DAUNE AUTO ASIROM : 021-9599 (tarif normal in reteaua Romtelecom)

    ASIROM a înfiinţat un serviciu Call Center Daune Auto care are ca scop principal realizarea legăturii între companie şi clienţii care au suferit accidente de circulaţie şi au nevoie de informaţiile necesare avizării daunei.

    Informaţiile furnizate se vor referi, în principal, la:

  • îndrumarea corectă a clientului către unitatea care să-i deschidă dosarul de daună, care să-i prelucreze rapid acceptul de plată;
  • paşii pe care trebuie să-i parcurgă clientul din momentul în care s-a petrecut accidentul până când se face constatarea;
  • actele necesare pentru deschiderea dosarelor de daună ;
  • adresele sucursalelor, programul de lucru, numele persoanelor de răspundere din cadrul sucursalelor care au atribuţii de soluţionare a solicitărilor clienţilor ;
  • programul zilnic de constatări în unităţile service din Bucureşti;
  • unităţile service agreate la nivel naţional şi în care este posibil a se efectua reparaţii ;
  • corespondenţii ASIROM în străinătate pentru Casco şi pentru Carte Verde ;
  • reprezentanţii de despăgubire ai ASIROM în străinătate.
  • Deasemeni, în maxim 30 de minute de la recepţionarea solicitării clientului, un reprezentant ASIROM îl va contacta pe acesta şi îl va îndruma cu privire la modul în care i se va rezolva solicitarea.

    Descarca documente
    Unitati service agreate ASIROM (cu decontare directa la daune)
    Formular CONSTAT AMIABIL (ANEXA 1)
    Ghid CONSTAT AMIABIL
    Legea 136 din 1995 cu privire la asigurarea RCA
    Formular electronic avizare dauna


    BCR ASIGURARI

    Programarile pentru constatarea oricarui tip de dauna se efectueaza la 021 9203* apelabil din orice retea de telefonie fixa sau mobila.

    Inainte de a apela numarul de telefon, asigura-te ca ai la indemana urmatoarele inforamtii:

  • numarul politei CASCO sau al tichetului RCA;
  • numarul de inmatriculare al autoturismului propriu sau seria de sasiu;
  • seria, numarul si data emiterii procesului verbal eliberat de Politie, daca acest document a fost emis;
  • existenta contatarii amiabile de accident, daca nu a fost incheiat nici un Proces-Verbal de catre Politie;
  • data producerii evenimentului rutier;
  • daca evenimentul rutier au fost implicate si alte autovehicule sau daca exista persoane vatamate.
  • La finalizarea efectuarii programarii clientul BCR Asigurari Vienna Insurance Group va primi informatii referitoare la:

  • data, ora, locul si numele persoanei care se va ocupa de efectuarea constatarii;
  • numarul dosarului de dauna.
  • Descarca documente
    Ghid CONSTAT AMIABIL
    Formular CONSTAT AMIABIL (ANEXA 1)
    Legea 136 din 1995 cu privire la asigurarea RCA


    GROUPAMA

    Daca ati încheiat o polita de asigurare la Groupama Asigurari, în cazul producerii unui eveniment asigurat, va rugam sa parcurgeti urmatorii pasi:
    1. Anuntati imediat autoritatile competente (Politie, Pompieri) solicitând întocmirea actelor referitoare la cauzele si împrejurarile producerii evenimentului asigurat, sau, dupa caz, utilizati instructiunile privind constatul amiabil.
     
    2. Anuntati agentia Groupama Asigurari unde ati încheiat polita de asigurare, sau cea mai apropiata agentie, în cazul în care evenimentul s-a produs în alt oras decât cel de resedinta; în termen de 4 zile lucratoare de la avarie, respectiv 48 ore în caz de furt. Informarea poate sa fie facuta telefonic sau direct la sediul agentiei Groupama Asigurari.
     
    3. Va prezentati la sediul agentiei Groupama Asigurari cu urmatoarele acte, necesare deschiderii dosarului de dauna:
     
    4. Pentru București, puteti consulta mai jos programul de constatari daune auto, iar pentru altfe informatii legate de daune București va rugam sa ne scrieti la adresa plevnei1@groupama.ro. Pentru a vizualiza lista cu toate centrele noastre de dauna din tara, va rugam accesati fisierul Evidenta personal daune, sau consultati meniul “Retea”.
     
    5. Groupama Asigurari va despagubi cheltuielile suportate de asigurati conform Conditiilor Generale Pentru Asigurarea Facultativa (CASCO) respectiv Asigurarea Obligatorie de Raspundere Civila Auto (RCA).
     
    6. In cazul în care evenimentul s-a produs în afara teritoriului României asiguratul este rugat sa anunte telefonic sau prin fax Groupama Asigurari pentru a primi indicatii cu privire la modul de rezolvare a cazului.

    Descarca documente
    Program constatari Bucuresti
    Lista puncte constatare
    Evidenta personal daune
    Lista locatii daune
    Ghid CONSTAT AMIABIL
    Formular CONSTAT AMIABIL (ANEXA 1)
    Legea 136 din 1995 cu privire la asigurarea RCA




    EUROINS

    Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 10A, Cladirea Conect 3, parter, Bucuresti. Telefon: 021 317 07 41; 021 317 07 42

    E-mail: daune.bucuresti@euroins.ro

    Program de lucru – Constatari Luni – Vineri: 09:00 – 15:30

    Program de lucru – Relatii cu publicul Luni – Vineri: 08:00 – 16:30

    Descarca documente
    Puncte de consatatare din toata tara
    Ghid CONSTAT AMIABIL
    Formular CONSTAT AMIABIL (ANEXA 1)
    Legea 136 din 1995 cu privire la asigurarea RCA


    GENERALI

    Unitati Constatare – Bucuresti
    Pentru deschiderea unui dosar de daune in Bucuresti, va rugam sa va adresati centrului de constatari daune Generali Asigurari, din Calea Plevnei, nr. 53, sector 1, tel. 021 3115061, 021 307 8361, 021 307 8295.

    Program de functionare: Luni – Joi: orele 09.00 – 17.00 Vineri: orele 08.00 – 16.00 Obs. In cazul in care autovehiculul este nedeplasabil trebuie sa avizati dauna telefonic la oricare din telefoanele de mai sus dupa care veti fi contactat de un inspector daune Generali pentru deschiderea dosarului in service.

    Unitati Constatare – in tara
    Pentru deschiderea unui dosar de daune in alte orase, va rugam sa va adresati agentiei Generali Asigurari din judetul sau localitatea in care aveti resedinta – vezi harta agentii

    Descarca documente
    Unitati service cu decontare directa
    Ghid CONSTAT AMIABIL
    Formular CONSTAT AMIABIL (ANEXA 1)
    Legea 136 din 1995 cu privire la asigurarea RCA


    OMNIASIG

    Avizarea daunelor se face prin intermediul Call Center-ului cu program NON STOP, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, inclusiv SAMBATA si DUMINICA, la numarul de apel 021.9669 (tarif normal).
     
    Avizarea daunei se face imediat dupa producerea daunei sau imediat ce ati luat la cunostinta de producerea acesteia, numai prin telefon, la numarul de mai sus. Avizarea daunei trebuie facuta imediat, chiar daca constatarea daunei doriti sa o efectuati in alta zi.
     
    Avizarea daunei presupune furnizarea informatiilor despre eveniment:

  • Datele de identificare si de contact ale persoanelor implicate in eveniment, in special ale celui care face avizarea, ale persoanei ce conducea autovehiculul atat ce asigurat, cat si cel pagubit – daca este cazul;
  • Cauzele si imprejurarile in care s-a produs evenimentul, inclusuv detalii despre locul evenimentului si momentul producerii acesuia – data, ora;
  • Datele de identificare ale autovehiculelor implicate in eveniment;
  • Detalii privind locatia si starea vehiculului avariat (daca este sau nu deplasabil);
  • Locul unde doresti efectuarea constatarii.

  • Informatiile de mai sus sunt usor de furnizat daca aveti la indemana, cel putin, urmatoarele documente:

  • polita de asigurare,
  • cartea de identitate a dumneavoastra,
  • cartea de identitate/certificatul de inmatriculere al autovehiculului avariat,
  • permisul de conducere al persoanei care a condus autovehiculul avariat,
  • documentele eliberate de autoritati (politie/pompieri/s.a.) sau constatul amiabil, dupa caz,
  • alte docuemnte in furnctie de evenimentul produs.
  • Documentele de mai sus, reprezinta o enumerare a documentelor ce este util sa le aveti la indemna pentru avizarea daunei si nu reprezinta documentele necesare pentru solutionarea daunei.
    Dupa furnizarea acestor date veti primi numarul de dosar care trebuie retinut si trebuie prezentat la punctul de constatare, totodata veti primi toate informatiile necesare pentru efectuarea constatarii daunei.

    Descarca documente
    Ghid CONSTAT AMIABIL
    Formular CONSTAT AMIABIL (ANEXA 1)
    Legea 136 din 1995 cu privire la asigurarea RCA

    Pasi de urmat in caz de accident auto

    Pasul 1

    Daca in urma accidentului au rezultat doar pagube materiale si se indeplinesc urmatoarele conditii:

  • au fost implicate doar doua vehicule,
  • in urma accidentului nu au rezultat victime,
  • eşti de acord, împreună cu celălalt şofer, să utilizaţi formularul de constatare amiabilă,
  • in urma accidentului nu au fost avariate şi alte vehicule/clădiri/bunuri,
  • poti folosi/ completa formularul de constatare amiabila.

    sau

    daca nu se respecta una din conditiile de mai sus va trebui sa te deplasezi la cea mai apropiata sectie de politie de pe raza careia s-a produs accidentul pentru a-l declara in maxim 24 de ore de la producerea lui. Vei completa un formular tip pe baza caruia ti se intocmeste procesul verbal de constatare si se emite autorizatia de reparatie. In aceasta etapa trebuie sa ai la tine urmatoarele documente:

  • permisul de conducere;
  • certificatul de inmatriculare al vehiculului;
  • buletinul de identitate;
  • seria si numarul tichetului de asigurare obligatorie de raspundere civila auto (RCA) a vinovatului de producerea accidentului;

  • Pasul 2

    Pentru constatarea daunei si deschiderea dosarului de dauna trebuie sa te prezinti la unul dintre punctele de constatare daune ale societatii de asigurare la care este incheiata asigurarea RCA a vinovatului, cu urmatorul set de documente:

  • Formularul de constatare amiabila completat sau dupa caz Procesul Verbal de la politie impreuna cu Autorizatia de reparatie;
  • copie dupa asigurarea RCA (sau, daca e cazul, dupa Cartea Verde pentru autovehiculul inmatriculat in strainatate) a autovehiculului condus de soferul vinovat de producerea accidentului sau copie a buletinului de identitate, a permisului conducere si a certificatului de inmatriculare a autovehiculului soferului vinovat, daca acesta nu are asigurare RCA valida la data producerii accidentului;
  • imputernicire de dauna din partea firmei (in cazul autovehiculelor apartinand persoanelor juridice, inclusiv societati de leasing);
  • copia certificatului de inmatriculare sau a cartii de identitate a vehiculului;
  • copia permisului de conducere al persoanei care a condus autovehiculul la momentul daunei;
  • copia politei de asigurare CASCO (daca este cazul);

  • Pasul 3

    Acum poti sa

  • introduci masina pentru reparatie intr-un service auto ales de tine (Atentie! – nu iti poate impune nimeni service-ul la care sa-ti repari masina);
  • sau

  • soliciti despagubirea reparatie in avans pe baza devizelor estimative

  • Pasul 4

    Cand reparatia este finalizata sau daca ai solicitat despagubirea reparatiei in avans, trebuie sa depui la dosarul de dauna deschis la Pasul 2, urmatoarele documente:

  • toate documentele fiscale (in original) doveditoare ale reparatiei autovehiculului, cum sunt de exemplu: facturile, chitantele fiscale, comenzile de lucru pentru service, etc;
  • cererea de despagubire cu numele, semnatura (si stampila in cazul persoanelor juridice) autorizata a asiguratului;

  • Pasul 5

    Se considera dosarul complet si poate pleca spre plata atunci cand depui cererea de despagubire. Din acel moment societatea de asigurari trebuie sa te despagubeasca in maximum 15 zile.

    Recomandari

  • In cazul in care ai fost implicat intr-un accident si nu esti vinovatul, fa tot posibilul astfel incat sa repari vehiculul pe asigurarea RCA a vinovatului chiar daca ai o asigurare CASCO. Sunt anumite societati de asigurare care pentru orice utilizare (dauna) a politei casco retin din despagubire o fransiza sau/si costul reintregirii politei.
  • Pentru deschiderea dosarului de dauna, prezinta inspectorului de daune toate documentele mentionate si pastreaza copii dupa actele de constatare primite de la institutiile statului si dupa nota de constatare facuta de inspectorul de dauna care a deschis dosarul. Pentru a putea primi sume cu titlu de despagubire in cazul in care autovehicului este achizitionat prin leasing, ai nevoie de acceptul scris al proprietarului de drept autovehiculului (societatea care a garantat financiar leasing-ul).

  • Birouri accidente usoare in Bucuresti

    Accidente usoare

    Pentru solutionarea accidentelor rutiere, in urma carora au rezultat numai pagube materiale intre 2 (doua) vehicule iar soferii implicati se inteleg asupra vinovatului, folositi formularul de constatare amiabila pe care il puteti ridica de la sediul nostru sau de la sucursala oricarei societeti de asiguarare eimitenta de asigurari RCA.

    In cazul in care soferii implicati in accident nu se inteleg asupra vinovatului trebuie sa mergeti la sediul unui birou de accidente de pe raza sectorului unde s-a intamplat evenimentul astfel:

    SECTOR 1

    Centrul de Daune Omniasig Bucuresti, Calea Grivitei nr. 355 – 357 Tel. 021.323.30.30, interior 22176 sau 22190 (program 24 ore);

    SECTOR 2

    Str. Pantelimon nr. 450 – in incinta “AUTO Marcu’s Grup” de langa CORA PANTELIMON Tel. 021.323.30.30 interior 28940 (program 24 ore)

    SECTOR 3

    Calea Vitan nr. 242

    Tel.021. 304.51.89 sau 021.323.30.30 interior 22151 (program 24 ore);

    SECTOR 4

    Brigada de Politie Rutiera, Str. Splaiul Unirii, nr. 311 (incinta Cobalcescu) Tel. 0374102361 sau 021.323.30.30 interior 22807, 22831(program 24 ore);

    SECTOR 5

    Brigada de Politie Rutiera, Str. Splaiul Unirii, nr. 311 (incinta Cobalcescu) Tel. 0374102361 sau 021.323.30.30 interior 22807, 22831(program 24 ore);

    SECTOR 6

    Bd. Iuliu Maniu nr. 594 (in incinta societatii COM NICO SERV) Tel. 021.323.30.30 interior 25437, 22253 (program 24 ore).

    Accidente cu victime

    Pentru accidentele ce au avut loc pe teritoriul Mun. Bucuresti si soldate cu vatamari de persoane, trebuie sa va adresati direct la Politia Rutiera, Str. Logofat Udriste nr. 9-15, Sector 3

    Pentru furturi sau vandalism

    Pentru furt, tentative de furt sau vandalism trebuie sa va adresati sectiei de politie (din lista de mai sus) din zona in raza careia s-a petrecut evenimentul.


    Ce este constatul amiabil ?

    Constatul amiabil creaza cadrul juridic prin care se simplifica procedura de constatare a unor evenimente rutiere ce indeplinesc urmatoarele conditii:

  • exista cel mult 2 vehicule implicate;
  • nu exista daune corporale si cele doua parti se inteleg asupra vinovatului de producerea accidentului.
  • Prin urmare solutionarea problemei se va face la societatea de asigurari a vinovatului, nemaifiind necesara implicarea politiei.

    In cazul in care partile nu se inteleg sau sunt mai multe vehicule implicate se urmeaza procedura clasica.

    Ghid CONSTAT AMIABIL
    Formular CONSTAT AMIABIL (ANEXA 1)

    Documente necesare in caz de dauna

    In cazul producerii unui eveniment rutier, daca soferii implicati se inteleg asupra vinovatului se poate apela la constatarea amiabila, in caz contrar, cei implicati intr-un eveniment rutier trebuie sa se prezinte initial la biroul de accidente usoare al sectiei de Politie din zona producerii evenimentului: dupa care la un punct de constatare al societatii de asigurari, unde trebuie sa prezentati actele emise de sectia de Politie.

    In situatia in care trebuie mai intai trebuie sa mergeti la o sectie de Politie, veti avea nevoie de urmatoarele documente:

  • permis de conducere;
  • actul de identitate;
  • certificatul de inmatriculare a autovehiculului;
  • copie dupa asigurarea RCA a celuilalt vehicul implicat sau informatiile referitoare la aceasta;
  • asigurarea RCA pentru propriul vehiculul;
  • Politia va intocmi un proces verbal si va elibera o autorizatie de reparatie fiecaruia dintre cei implicati in accident, proces verbal cu care trebuie sa mergi la centrul de daune al companiei companiei RCA a vinovatului:

    Documentele necesare pentru constatarea la asigurator avarii RCA vinovat:

  • formularul de constatare amiabila completat de ambii conducatori auto sau procesul verbal de la Politie;
  • permisul de conducere;
  • actul de identitate;
  • certificatul de inmatriculare a autovehiculului;
  • copie RCA a vinovatului;
  • Daca a fost utilizat constatul amiabil, compania de asigurari va elibera documentul de intrare in reparatie pentru ambele vehicule implicate in accident.

    Documentele necesare pentru deschiderea dosarului de dauna in baza politei CASCO pentru avarii:

  • certificatul de inmatriculare a autovehiculului;
  • actul de identitate al persoanei care avizeaza dauna;
  • permisul de conducere si actul de identitate al celui care se afla la volan in timpul accidentului;
  • imputernicire, semnata si stampilata, daca asiguratul este persoana juridica sau leasing, sau procura notariala, daca asiguratul este alta persoana fizica;
  • constatul amiabil sau documentele eliberate de Politie, Pompieri sau alte institutii abilitate care atesta producerea evenimentului;
  • copie asigurare RCA a vinovatului;
  • polita de asigurare CASCO si anexele;
  • chitantele de plata a primei/ primelor de asigurare;
  • scrisoare de cesiune de la banca (daca masina este cumparata prin credit auto);
  • Documentele necesare pentru deschiderea dosarului de dauna in baza politei CASCO pentru furt:

    1.Daca ti s-a furat autovehiculul anunta imediat sectia de politie pe raza cereia s-a produs furtul. Documente necesare pentru constatarea furtului la asigurator:

  • actul de identitate al asiguratului si al imputernicitului;
  • certificatul de inmatriculare al vehiculului asigurat;
  • cartea de identitate a vehiculului asigurat;
  • polita CASCO (copie sau original), acte aditionale, chitante de plata a primei/ primelor de asigurare sau ale ratelor;
  • adeverinta eliberata de politie care atesta producerea furtului;
  • imputernicire, semnata si stampilata, daca asiguratul este persoana juridica, sau procura notariala, daca asiguratul este persoana fizica;
  • toate randurile de chei ale autovehiculului furat. declarate in polita de asigurare

  • Vreau sa avizez o dauna !

    Nume Prenume
    E-mail Telefon
    Polita seria/nr. Ce fel de dauna ?
    3 - 1 = 

    Am fost pagubit in urma unui accident rutier ce a avut loc din vina altei persoane. Compania de asigurari care a emis polita RCA a vinovatului nu doreste sa ma despagubeasca. Ce fac ?

    In primul rand, persoana pagubita trebuie sa stie ca asiguratorul are la dispozitie un termen de maxim 3 luni de la data avizarii daunei, pentru a face o oferta de despagubire sau, in cazul in care refuza plata despagubirii, sa formuleze un raspuns motivat in acest sens. Atat oferta de despagubire cat si raspunsul de respingere a platii despagubirii trebuie sa se faca in scris, pentru a exista dovada ca demersul respectiv a fost realizat.

    In al doilea rand, pagubitul trebuie sa stie ca asiguratorul este obligat sa deschida dosarul de dauna la data la care i se solicita acest lucru, sa faca constatarea si daca este cazul, sa elibereze dovada de introducere in reparatie a vehiculului.

    Este foarte important ca pagubitul sa solicite inregistrarea cererii de despagubire si deschiderea dosarului de dauna, pentru ca de la aceasta data incepe sa curga termenul de 3 luni mentionat mai sus.

    In al treilea rand, pagubitul trebuie sa stie ca daca asiguratorul ii propune o despagubire mai mica decat cea solicitata, o poate accepta fara a se considera ca in acest mod a acceptat oferta asiguratorului si a renuntat la pretentiile sale. Sigur ca in acest caz, daca este pus sa semneze o Declaratia de despagubire, va face mentiunea ca se considera despagubit doar partial, urmand ca pentru diferenta sa poarte in continuare negocieri cu asiguratorul sau sa se adreseze instantei de judecata (a se vedea art. 20 alin. 2 din Legea nr. 136/1995).

    Daca se refuza plata despagubirii si asiguratorul a comunicat in scris acest lucru pagubitului, sau daca asiguratorul nu a dat nici un raspuns in termenul de 3 luni de la avizare, atunci pagubitul va putea formula o reclamatie catre CSA si/sau va putea deschide o actiune in instanta impotriva asiguratorului.

    CSA va trebui sa formuleze un raspuns la reclamatie dar, conform legii, nu are competente administrativ jurisdictionale si in consecinta nu va putea obliga asiguratorul sa plateasca despagubirea daca de exemplu acesta va invoca ca motiv de neplata frauda. In astfel de situatii, doar instanta de judecata se va putea pronunta in sensul obligarii asiguratorului la plata, daca existenta acestei obligatii va fi dovedita. Daca se apeleaza la instanta de judecata, trebuie avut in vedere ca actiunea nu va putea fi pornita inainte de implinirea termenului de 3 luni mentionat mai sus si nici inainte de a se realiza procedura concilierii directe.


    Am fost lovit de un autotusim ce nu avea RCA. Ce fac?

    Te sfatuim sa te adresezi Fondului de Protectie a Victimilor Strazii, fond administrat de BAAR. Acesta te poate despagubi.

    Detalii la 021 319 13 02.